Unieke sneakpreview: De Wilde Stad (van de makers van de Nieuwe Wildernis en Holland, natuur in de Delta)

Door Natuurtheater Oisterwijk op 30 september 2017 om 19:30
Op 18 augustus wordt het Natuurtheater weer omgebouwd tot openlucht cinema ism. Solar Cinema, de mobiele bioscoop op zonne-energie. Je kan komen genieten van een wel hele unieke sneakpreview. Ruim voor de officiële premiere in de bioscopen kan je in de openlucht genieten van de nieuwste natuurdocumentaire: De Wilde Stad. Ook de filmmakers zijn aanwezig om iets te vertellen over het maken van de film. Een eenmalig uniek event wat je niet mag missen! Het is prachtig om in de natuur de (stadse) natuur op het scherm te beleven.

De film schetst een beeld van de stad vanuit een totaal nieuw perspectief, namelijk dat van, de vaak door de mens onopgemerkte inwoners, de vele wilde dieren en planten die de stad bevolken.

Bergketens van glas en beton, industriële savannes, kilometers rioolbuizen. Voor een groot aantal wilde dieren, bomen en planten zijn onze straten, tunnels, waterwegen en gebouwen van baksteen net zo geschikt en aantrekkelijke om in te leven als een oerbos of nieuwe wildernis. De stad verdringt of vervangt niet de natuur, het is natuur. De forenzende patatmeeuw en de vinexvos zijn net zo wild en bijzonder als de zeehond en de panda. De Wilde Stad is een film van de makers van de succesvolle natuurfilms De Nieuwe Wildernis (Gouden Kalf 2013) en Holland–Natuur in de Delta (Gouden Film 2015). Een stadse film die de dynamiek, snelheid, kracht, schoonheid en humor van de natuur in een stedelijke omgeving laat zien met verrassende plotwendingen. Een meeslepend verhaal vol avontuurlijke ontmoetingen tussen dieren en mensen waar nu eens niet de mens centraal staat.
Datum en tijd:
30-9-2017 om 19:30
Ticket: